Slapeloosheid

  1. Magnesium helpt bij slapen en stress

    Zechsal magnesium bij de eco bedden speciaalzaak. Uitrusten begint bij goed slapen.Magnesium helpt bij slapen en stress

    Veel van onze klanten geven aan dat ze beter slapen als ze Zechsal magnesium gebruiken. Niet verwonderlijk, want magnesium is mede verantwoordelijk voor de aanmaak van melatonine, ons waak/slaap hormoon. Ook zorgt magnesium voor de ontspanning van de spieren en de evenwichtige prikkelgeleiding in ons zenuwstelsel.

    De natuurlijke magnesium producten van Zechsal worden via de huid opgenomen. Dit zorgt ervoor dat het magnesium direct en efficiënt zijn werk kan doen. Wilt u ook beter slapen en energiek wakker worden? Probeer dan eens een Zechsal voetenbad met de oeroude magnesiumkristallen voor het slapen gaan.Of gebruik de Zechsal magnesiumolie voor ontspanning en bestrijding van nachtelijke kramp.

    Aanbevolen producten:

    Zelfdiagnosepakket (voetenbadkristallen, 750 g en olie, 100 ml sprayflesje)
    Combi magnesiumolie (100 ml sprayflesje en 500 ml navulfles)

    Slapen en stress

    Soms kan slecht slapen van tijdelijke oorzaak, bijvoorbeeld in periodes van spanning, drukte of stress. Uit onderzoek blijkt dat 72% mannen en 77% vrouwen een magnesiumtekort hebben. Door langdurig je lichaam onder druk te zetten raakt je slaap-waakritme uit zijn normale doen. Je slaapt makkelijk in, maar wordt meerdere keren per nacht wakker of je wordt maar 1 keer wakker en valt uren daarna niet meer in slaap. Je blijft malen, je kunt je denken niet stop zetten. Je wordt ’s ochtends daardoor ook niet uitgerust wakker. Aanvullen van magnesium kan dan helpen.

    Beter slapen door magnesiumZechsal magnesium bij Bedaffair.nl helpt bij slapen en stress

    In tijden van stress verbruikt het lichaam meer magnesium. Er wordt meer magnesium teruggevonden in de urine. Extra aanvullen van magnesium is nodig om lichaam en geest tot rust te laten komen. Magnesium is hèt anti-stress mineraal voor ons lichaam en geest. Een essentieel mineraal die tal van functies heeft in het lichaam, voor het slapen en bij stress.
    Magnesium is een belangrijke cofactor in de synthese van neurotransmitters.
    Magnesium is noodzakelijk voor de omzetting van tryptofaan in serotonine (is betrokken bij stemmingen, tot rust komen) en melatonine (bevordert inslapen en recuperatie) en voor de omzetting van tyrosine in dopamine (speelt een rol bij het ervaren van genot, blijdschap en welzijn).

    Voordelen magnesium olie of voetbad. Het werkt sneller en efficienter dan pillen.

    Bovendien is de Zechsal magnesium makkelijk in gebruik: de Zechsal magnesium olie, voetbad uit de Bedaffair.nl webshop worden via de huid opgenomen en gaan rechtstreeks en direct naar de cellen, waar het zijn werk kan doen.
    Magnesium pillen en drankjes komen eerst in het maagdarmkanaal, via een lange omweg komt het in ons bloed waardoor veel van de effectiviteit

    Lees meer »
  2. Hoe voorkom je een jetlag met melatonine, magnesium en daglicht

    Hoe voorkom je een jetlag met melatonine, magnesium en daglichtEen jetlag kan een onderschat gevaar voor de gezondheid zijn. Waarom, wie zijn de risiscogroepen en hoe kun je een jetlag verhelpen?

    Wie wel eens lange vliegtuigreizen maakt, weet dat zo’n reis door verschillende tijdzones slopend kan zijn. De verstoring van het dag- en nachtritme of de welbekende jetlag is niet alleen vervelend en ontregelend, het vormt ook een ernstige bedreiging van je gezondheid. Vooral als het herhaaldelijk gebeurt.

    Risicogroepen voor een jetlag

    Mensen die vaak ver moeten reizen voor hun beroep, zoals zakenmensen, professionele sporters, muzikanten en vliegtuigpersoneel, maar ook nachtwerkers en mensen die in ploegen werken, lopen een verhoogd risico op ziekte door een verminderde immuniteit.
    De interne klok of het circadiaans ritme van ons lichaam loopt synchroon met het dag- en nachtritme ofwel de externe tijdzone waarin we leven. Wanneer deze synchronisatie mank loopt – door verre reizen of een onregelmatig leefpatroon – heeft dat zware gevolgen voor onze gezondheid.
    Een jetlag geeft niet alleen vervelende symptomen zoals slaapstoornissen, het vormt een ernstige aanslag op het immuunsysteem, waardoor we veel vatbaarder kunnen worden voor allerlei ziekten.

    Voorkom jetlag: melatonine en daglicht

    Twee factoren spelen een hoofdrol bij de jetlag: melatonine en daglicht. Melatonine en daglicht vormen de basis in de strategie om jetlag te voorkomen of de gezondheidsschade ervan tot een minimum te beperken.

    Melatonine is het hormoon (neurotransmitter) dat ons slaap- en waakritme bewaakt. Licht en donker spelen een grote rol in onze biologische klok en voor de aanmaak van melatonine. De basisstof voor melatonine is een aminozuur, tryptofaan. Uit tryptofaan wordt eerst, onder invloed van (zon)licht, een ander stofje gemaakt, namelijk serotonine. Serotonine is nodig om een opgewektheid te voelen. Bij te weinig serotonine kan men depressief worden; één van de gezondheidsrisico’s

    Lees meer »
  3. Dr. Schussler celzouten kopen en bestellen

    Dr. Schüssler celzouten bij Bedaffair.nl
    Nieuw in de collectie van Bedaffair.nl zijn de ambachtelijk gemaakte mineraal Schussler celzouten van Vita-zouten. De Schussler celzouten zijn ontwikkeld door de Duitse arts Dr. Med. Wilhelm Schussler (1821-1898). Wilhelm Schussler noemde zijn therapie: ‘Biochemie’ en de middelen ‘Functiemiddelen’. Naast bedden en matrassen levert Bedaffair al langere het essentiële mineraal magnesium, het rustgevende en ontspannings mineraal. De Schussler celzouten zijn een welkome aanvulling op ons brede assortiment ecologische en biologische slaapproducten. Waardoor we nog gespecialiseerder advies kunnen geven wat betreft slaap.

    Biochemie en natuurlijke mineralen
    Het begrip ‘Biochemie’, is afgeleid uit het Griekse bios: Leven en Chemie: de wetenschap der elementen, betekent ‘chemie van het leven’, dus de leer van de chemische processen in het organisme. De Schussler-celzouten, zijn de in de natuur voorkomende mineraal zouten. Deze minerale zouten bevorderen de chemische levensprocessen in de cellen (uitscheidingen, celdeling, stofwisseling, enz.). Om deze reden noemde de arts Dr. Schüssler zijn therapie: ‘Biochemie’ en de tabletten: ‘Functiemiddelen’.

    Bedaffair en ambachtelijk geproduceerde mineraal celzouten
    Bedaffair levert naast het belangrijke ontstress en rustgevende mineraal magnesium ook Dr. Schüssler's celzouten volgens de klassieke receptuur®

    Lees meer »
  4. Citroenmelisse thee bij slapeloosheid

    Deze Citroenmelisse thee is heerlijk in de avond. Een aanrader als je een bewogen of stressvolle dag achter de rug hebt. 
    Helemaal ideaal wanneer je Citroenmelisse (Melissa Officinalis) in je tuin hebt staan. Dan kun je altijd wat pakken voor deze heerlijke ontspannende thee!

    Dit heb je nodig (3-4 koppen)

    30 gram Citroenmelisse
    1/2 liter kokend water
    Eventueel:
    1 tl koudgeslagen biologisch honing

    Zo maak je het

    Doe de Citroenmelisse in een theepot. Giet het net gekookte water over de blaadjes en laat

    Lees meer »
  5. Citroenmelisse - slaapkamer recept bij slapeloosheid en het weren van muggen

    Om lekker te slapen en uitgerust wakker te worden is niet alleen een goed bed of matras van belang. Ook een fijn dekbed en kussen helpen daarbij. Ook in de huidige geneeskunde zijn diverse medicijnen te verkrijgen die helpen bij slapeloosheid. Echter de bijwerkingen van deze medicijnen zijn niet altijd gewenst, bovendien kunnen deze medicijnen verslavend zijn.
    Bij Bedaffair geven we informatie over toepassingen tegen slapeloosheid uit de traditionele geneeskunde. Dit komt voor uit onze passie voor en achtergrond in het traditionele bedden ambacht en natuurgeneeskunde. We zijn gespecialiseerd

    Lees meer »
  6. Beter doorslapen? Wakker worden op een specifiek uur in de nacht?

    Bioritme van de mens
    In het lichaam van allerlei organismen blijkt er één aansturing te bestaan, een soort dirigent die verantwoordelijk is voor de diverse ritmes in het lichaam en zorgt dat dus alle cellen, weefsels en organen op het juiste moment actief zijn. Deze aansturing wordt de biologische klok genoemd.
    Ons lichaam kent vele verschillende ritmes welke allemaal worden aangestuurd door deze biologische klok, waaronder het circadiaan ritme. Circadiane ritmes zijn lichamelijke, mentale en gedragsmatige veranderingen die ongeveer een 24-uurs cyclus volgen en die ons slaap-waak ritme, hormoonafgifte, lichaamstemperatuur en andere

    Lees meer »
  7. 5-HTP of melatonine bij slapeloosheid

    Slapeloosheid of moeite met in- en doorslapen zijn veel gehoorde klachten.
    De meeste slaapstoornissen bestaan uit het moeilijk in slaap kunnen komen of het herhaaldelijk wakker worden tijdens de slaap. Een korte periode van slapeloosheid komen bij veel mensen voor. Indien deze klachten regelmatig optreden en een chronische vorm aannemen, kunnen deze het functioneren in het dagelijks leven ernstig beïnvloeden. Behandeling is dan noodzakelijk.
    Veel medicijnen tegen slapeloosheid hebben echter bijwerkingen zoals sufheid, hoofdpijn, misselijkheid, impotentie en spijsverteringsklachten. Sommigen
    Lees meer »
  8. Beter doorslapen? Wakker worden op een specifiek uur in de nacht?

    Bioritme van de mens
    In het lichaam van allerlei organismen blijkt er één aansturing te bestaan, een soort dirigent die verantwoordelijk is voor de diverse ritmes in het lichaam en zorgt dat dus alle cellen, weefsels en organen op het juiste moment actief zijn. Deze aansturing wordt de biologische klok genoemd.
    Ons lichaam kent vele verschillende ritmes welke allemaal worden aangestuurd door deze biologische klok, waaronder het circadiaan ritme. Circadiane ritmes zijn lichamelijke, mentale en gedragsmatige veranderingen die ongeveer een 24-uurs cyclus volgen en die ons slaap-waak ritme, hormoonafgifte, lichaamstemperatuur en andere

    Lees meer »
  9. Restless legs en goede nachtrust behandeling

    Restless legs en goede nachtrust behandelingWat is het Restless legs syndroom?

    Het Restless Legs Syndroom wordt tegenwoordig de ziekte van “Willis-Ekbom” genoemd. Thomas Willis is de arts die de aandoening voor het eerst heeft beschreven in het jaar 1672.
    RLS is een neurologische aandoening. De symptomen zijn te bestrijden, de aandoening zelf  niet. In die gevallen dat er een aanwijsbare oorzaak is (bijvoorbeeld het gebruik van bepaalde medicijnen), willen de klachten wel eens (aanzienlijk) minder worden als de medicatie wordt gewijzigd.

    Restless legs verstoort nachtrust

    Lees meer »
  10. Slapeloosheid - tips en oorzaken

    Slapeloosheid  -  tips en oorzaken
    Slapen, net als een goede gezondheid, vinden veel mensen een vanzelfsprekendheid. Zo lang het slapen probleemloos verloopt, hoeft u er eenvoudig niet veel aandacht aan te besteden. Echter 1 op de 7 mensen hebben last van slapeloosheid. Niet inslapen, niet doorslapen, onrustig slapen, beenkrampen, rusteloze benen, slaapapneu etc. zijn met name oorzaken waar veel mensen last hebben van slapeloosheid. Veel mensen liggen 's nachts dus wakker. Lange tijd werd slapeloosheid gezien als een gevolg van andere gezondheidsklachten, zoals bijvoorbeeld depressies. Tegenwoordig

    Lees meer »